همانطور که در برخی رسانه ها بیان شده، بنا به گفته های عباس نخعی، مدیر کل دفتر مبارزه با قاچاق کالا، طرح رجیستری موبایل قرار است از مرداد ماه امسال اجرایی شود؛ طرحی که در قصد دارد بتواند در مقابل قاچاق موبایل به داخل کشور بایستد.

این طرح با کمک ادارات گمرک، اصناف، ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، وزارت ارتباطات و اپراتور های تلفن همراه به اجرا گذاشته خواهد شد، خدمات مخابراتی تمام اپراتور ها تنها به موبایل هایی ارائه خواهد شد که از کانال های رسمی و به‌ صورت کاملا قانونی وارد کشور شده و کد های مخصوص این طرح را اخذ کرده باشند.

با انتشار خبر های مذکور، سؤالاتی برای کاربران تلفن همراه به وجود می آید، از جمله ابهاماتی که در استفاده از تلفن های هوشمند گران قیمتی مثل «آیفون» شرکت اپل، بنا به عدم بهره مندی این شرکت از نمایندگی رسمی در کشور و ورود آن از کانال های غیر رسمی، به ذهن هر کسی می رسد.

البته عباس نخعی با اشاره به در پیش رو بودن اجرایی شدن طرح رجیستری موبایل و لزوم ورود نمایندگی‌ ها به کشور بیان کرده است: «در حال حاضر تصمیم بر این است که تنها موبایل هایی قابلیت فعالیت و خرید و فروش در کشور را داشته باشند که دارای نمایندگی در کشور هستند، ولی این امکان نیز وجود دارد که پس از اجرای این طرح، تصمیمات جدیدی در این حوزه اتخاذ شود».

اکنون مدیرکل دفتر مبارزه با قاچاق کالای هدف ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، با بیان اینکه کمپانی اپل تنها تا پیش از اجرای طرح رجیستری، فرصت تأسیس نمایندگی در کشور را دارد، آب پاکی را روی دست کاربران ریخته و گفته است: «ابلاغیه ی جمع‌ آوری موبایل‌ های این برند برای تمام استان ها صادر شده و در صورت عدم تأسیس نمایندگی، موبایل های آن جمع آوری می‌ شوند. اگر تا روز اجرای طرح رجیستری، این کمپانی اقدام به ثبت نمایندگی رسمی در کشور نکند قطعاً تمام گوشی‌ های تلفن همراه این برند جمع‌ آوری خواهند شد و به هیچ عنوان قابلیت رجیستر شدن را نخواهند داشت»

تایم تخفیف -------> با جدیدترین اخبار همراه ما باشید...

www. t i m e t a k h f i f .com